ÇANAKKALE RUHUNU OLUŞTURUYORUZ

Çanakkale Koleji 4.sınıf öğrencileri olarak 04.04.2019 Perşembe günü I. Dünya Savaşı’nın kilit noktası olan ve bir kahramanlık destanının yazıldığı Gelibolu Milli Parkı’nı gezdik. 4. sınıf Öğretmenlerimizin eşlik ettiği geziye 52 öğrenci katıldı.

Gezimizin ilk bölümü yarımadanın kuzey bölümündeki Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi ile başladı. Ardından 57. Piyade Alay Şehitliği, Bigalı Köyü’ndeki Atatürk’ün Karargâh Evi, Anzac Koyu, Mehmetçiğe Saygı Anıtı, Arıburnu, Yalnız Çam (Lone Pine) ve Conkbayırı ziyareti ile gezimiz sonlandırıldı.

Öğle yemeği molasının ardından gezimizin ikinci bölümüne geçtik. İkinci bölümde yarımadanın güney bölümündeki savaş alanlarından Alçıtepe Sahra Hastane Müzesi, Çanakkale Şehitler Abidesi, Mecidiye Tabyası ve Seyit Onbaşı Anıtı’nı ziyaret ettik.

Çanakkale Savaşları’nda sembol olmuş cepheleri karış karış dolaştık ve deneyimli rehberimiz tarafından bilgilendirildik. Güzel bir havada gerçekleştirdiğimiz bu anlamlı gezimizde hem öğrendik hem de eğlendik.

Bize bilgileriyle yol gösteren rehberimize ve öğretmenlerimize çok teşekkür ediyoruz.